Torsdag

Då va första folkracedagen i Motala avklarad. Jimmy tog sig vidare till söndagen utan större problem. Vi la två bud men fick ingen bil här heller. Provar idag igen får vi se, måste ju kunna få me oss en bil hem tycker man.
Va ner till Varamon och Sjövik igår kväll, trodde det skulle va drag där men nej. Trubaduren slutade spela kl. 12 sen vart det rätt dött kan man säga så vi tänkte börja åka hemmåt. Fidde hade sin bil stod uppe på Campingens parkering så vi tänkte att vi kunde skjutsa honom dit. Då vart vi en förmycket i bilen men vi skulle ju inte åka så långt. Började åka mot campingen och vem kommer inte fram runt hörnet om inte Polisen. Dom stannar mig såklart för en rutinkontroll. Fick ta fram körkortet och blåsa. Han vart lite irriterad eftersom ingen av dom som satt i baksätet hade bälte och man får 1500:-/person i böter. Han va snäll och gav dom inga böter men dom fick en tillsägelse och han hoppades att dom skulle tänka efter innan dom gjorde det igen. Gällde även att va snabbtänkt sådär mitt i nattenm dom frågade vems bilen var och jag fann mig ganska snabb i och säga att det va svärmor. Annars kunde det ha blivit jobbigt!

Snart ska vi äta lite lunch sen ska vi ta ut pengar och gå på Bolaget innan vi drar till banan.
Bloggar kanske mer imorgon, man har ju lite tid innan folkracen börjar här eftersom dom startar 14.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0