Tisdag

Jaha. Kan väl börja med och säga att fredagens partaj inte alls blev som ja hade tänkt mig. Tror på allvar att Motala festivalen håller på och dör ut totalt. Va inge drag alls mot vad det brukar vara så vi stog mest och snackade skit, vilket ioförsig också kan vara trevligt men inte när man e inställd på party.

Va folkrace lördag, söndag. Vi åkte hem innan semifinalerna hade börjat på söndagen, ville inte komma hem så sent med tanke på att vi började jobba igår. Är inte kul om det skulle blivit som efter Nyköping 2-dagars att man är hemma två på natten. Gick inge bra för Jimmy ändå så det fanns ingen direkt anledning att stanna kvar och titta heller.

Har gått bra och jobba i alla fall. Lite seg men ja står ut två veckor, eller ja en och en halv nu då.
Innan jag gick på semester så såg jag prickar och typ flimmer framför ögonen. Optimist som man är tänkte jag att det går över på semestern men inte. Va till en optiker igår på lunchen för att se om det va nått skräp eller nått man kanske kunde skölja bort men hon såg ingenting och tyckte jag skulle åka in till St. Erik ögonakut och kolla upp vad det va för nått. Sagt och gjort. Åkte från jobbet runt halv ett så efter lite irrande i huvudstaden hittade jag fram och kom in. Va inte bara jag där kan jag säga. Kvart i fyra tror jag att ja fick komma in till en sköterska som sprutade nån vätska i ögat så pupillen skulle vidga sig så läkaren kunde se bättre. Han va ganska dryg sköterskan, sa ingenting om vad som skulle hända när han sprutat den där vätskan i ögat utan helt plötsligt skulle jag kolla va klockan var och ser inte på långt håll. Försökte fokusera på en tidning som låg lite närmare men nej, kunde inte läsa vad som stog med stora svarta bokstäver. Funderade på om jag höll på och bli tokig eller om det skulle va så. Fick i alla fall komma in till läkaren runt 16.20 som konstaterade att det var glaskroppsavlossning. Jaha.. Och det är inget man kan göra nått åt, man vänjer sig efter ett tag. Googla glaskroppsavlossning och se va ni får fram.

Nej det får va allt för idag. Ska göra lite nytta kanske. Måste betala räkningar. Får se om jag orkar blogga mer i veckan får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0